MENÜ

Anaokulu Proje Haftası “Uzay Projesi” – Ocak 2019

Proje haftasında konumuz ‘’Uzay’’dı.  Gezegenleri tanımak için farklı sanat etkinlikleri yaptık ve filmler izledik. Ayrıca gerçekleştirdiğimiz ‘’Yanardağ’’ ve ‘’Roket’’ deneyimizi yaparken çok eğlendik. Öğrendiklerimizi pekiştirmek için ilkokul binamızda ‘’Planetaryum’’ etkinliğine katıldık. Son olarak heyecanla ailemize iki hafta bol eğlenceli geçen projemizi sunarak birinci dönemi tamamladık.

Anaokulu Proje Haftası “Uçmak” – Ocak 2019

Çocukların “Uçmak” fikrinden yola çıkarak hayal güçlerini geliştirmeleri, onların uçmak konusunda olan bilgilerini daha da detaylı içeriklerle geliştirmeyi hedefledik.

Bu amaçla simülatörde uçuş eğitimine eşlik ederken, bir başka gün uçak müzesine yaptığımız ziyaretle gerçek boyutta uçakları yakından görerek hayal ve gerçeği karşılaştırdık.

Laboratuvarda hazırladığımız paraşütlerle deneyler  gerçekleştirirken  kendi hazırladığımız maket uçuş araçları ile de çok eğlendik.

Proje sunum gününde yaptığımız sunum ve sergi ile projemizi sona erdirdik.

Anaokulu Proje Haftası “Süpürgede yer var mı?” – Ocak 2019

Masalların renkli dünyasında gezmeyi seven çocuklar için, dinledikleri masalı farklı sanat dalları ile canlandırmalarını sağladık. Hayal dünyasını geliştirmeye yardımcı bu masal ile yaşamı paylaşma ve yardımlaşma ile ilgili farkındalığımız artırmaya çalıştık. Masalı kuklalardan ve harika kitabından dinledik. Müzik öğretmenimiz Tuğrul Cem Iştın ile orff metodunu kullanarak çeşitli ritimler oluşturduk.

Proje velilere gerçekleştirilen sunum ve sergi ile sona erdi.

 

 

Anaokulu Proje Haftası “Kitaplara Yolculuk” – Ocak 2019

“Kitaplara Yolculuk” projesinde kitapların büyülü dünyasına yolculuk yaptık. Birlikte kütüphanemizi ziyaret ettik ve orada “Kütüphane Kralı” hikâyesini dinledik.  Ayrıca, kendi kitabımızı oluşturma, taş ve tişört boyama etkinlikleri ile gök kuşağı balığını boyayarak keyifli zaman geçirdik.

Anaokulu Proje Haftası “Kartanelerinin Yolculuğu” – Ocak 2019

Proje haftasında konumuz “Kartenelerinin yolculuğu” idi. Kış mevsimini yakından tanımak için farklı etkinlikler gerçekleştirdik. Aynı zamanda okul laboratuvarında “Kar nasıl oluşur” deneyini yaptık. Kutupta yaşayan hayvanları tanıdık ve yaşam şartları hakkında sohbetler ettik. Öğrendiklerimizi pekiştirmek için grup çalışması ile “Kardan adam” ve “Iglo” etkinliğini yaptık. Son olarak büyük bir heyecanla projemizi ailemize sunarak, birinci dönemi tamamladık.

Anaokulu Proje Haftası “Çiftlikte Bir Gün” – Ocak 2019

Çiftlikte bir gün projesi ile; çiftliğin nasıl bir yer olduğunu, kimlerin yaşadığını ve neler yaptıklarını merak ettik. Çiftlik hayvanlarını, yaşadıkları yerleri, beslenme biçimlerini, onlardan elde ettiğimiz ürünleri, çiftlikte yaşayan insanları ve görevlerini, tarladan masamıza gelen sebze ve meyveleri, nasıl yetiştiklerini araştırdık ve bilgilerimize yenilerini eklerken yaptığımız tüm etkinlikler ile çok eğlendik.

Anaokulu Proje Haftası “ALKEV Basın Ekspres” – Ocak 2019

Proje konumuzun odak noktası olan ‘gazete’ ile ilgili pek çok aktivite gerçekleştirdiğimiz ALKEV basın ekspres projesi, gazeteleri inceleyerek başladı.  Almanca bölümünü ve okuldaki Almanca öğretmenlerini ziyaret ederek röportajlar gerçekleştirdik. Fotoğraflar çektiğimiz, sanat etkinlikleri yaptığımız projemiz, velilere yapılan sunum ile sona erdi.

Türk-Alman Üniversitesi Tanıtım Konferansı – Ocak 2019

ALKEV Özel Anadolu ve Fen Lisesi olarak 15 Ocak Salı günü okulumuzda Türk-Alman Üniversitesi’ni ağırladık. Türkiye’deki Almanca eğitim veren liselerden mezun olan öğrencilere özel kontenjan ayıran Türk-Alman Üniversitesinin öğrencilerimize de sunmuş olduğu bu ayrıcalık, öğretim görevlisi Ayda Akbıçak tarafından detaylı olarak öğrencilere ve öğretmenlere anlatıldı. Üniversitenin iş birliği içinde olduğu 36 partner okul ve bu okulların öğrencilere sunduğu ayrıcalıklar konusuna da değinilmesi öğrenciler için oldukça bilgilendirici oldu.

Ayrıca üniversiteden gelen diğer öğretim görevlileri de kendi bölümleri hakkında bilgiler verirken birden fazla dil bilmenin mesleklerinde hangi ayrıcalıkları sağladığını ve öğrencilerimizin merak ettiği tüm soruları da cevaplamış oldular.

“Vücudumuzdaki Sistemler – Mitoz ve Mayoz Hücre Bölünmeleri” – Ocak 2019

6 ve 7.Sınıflar 2.Performans Görevleri “Vücudumuzdaki Sistemler – Mitoz ve Mayoz Hücre Bölünmeleri”

UbD planlamasına uygun GRASPS tekniği ile kurgulanmış 2. ünite performans ödevlerini hazırlayan 6 ve 7.sınıf öğrencilerimizin ürünlerini sergiliyoruz. 6. sınıf öğrencilerimizin bu performans ödevindeki görevleri, bir tıp profesörü olarak katılacakları “Sağlımız İçin” adlı televizyon programında 5 sistem ile ilgili cevaplayacakları soruları içermektedir. 7. sınıf öğrencilerimiz ise mayoz hücre bölünmesini evreleri ile tanıtan bir poster hazırladı. Mitoz hücre bölünmesinin her evresini plastik tabakların üzerine renkli kalemlerle çizerek veya farklı malzemelerle (boncuk, ip, plastik vb.) tasarlayarak ödevlerini tamladılar. Bu çalışmada öğrenciler yaratıcılıklarını kullanarak dikkat çekici ve orijinal ürünler sunmuşlardır.

“20.000 Fersah Eğlenceli Okuma” Bilim Tiyatrosu – Ocak 2019

Fen Bilimleri Zümresinin önderliğinde 4, 5 ve 6. sınıf öğrencilerimizle okulumuz konferans salonunda “Nutty Scientists” ekibinin düzenlediği “20.000 Fersah Eğlenceli Okuma” adlı eğlenceli bilim tiyatrosunu keyifle izledik. Etkinlik sonunda öğrencilerimiz eğlenerek yeni bilgiler öğrendi.

“Suçlu Mu Suçsuz Mu?” – “Terör” Tiyatro Oyunu – Ocak 2019

ALKEV Özel Anadolu ve Fen Lisesi öğrencilerimizle birlikte 17 Ocak Perşembe günü Yunus Emre Kültür Merkezinde sahnelenen Alman yazar Ferdinand von Schirach’ın aynı isimle kaleme aldığı “TERÖR” adlı oyununu izledik.

Teröristler, içinde 164 yolcu olan bir uçağı 70.000 kişinin olduğu bir stadyuma düşürmekle tehdit eder. Savaş jeti pilotu Lars Koch, Anayasa Mahkemesi kararını hiçe sayarak uçağı düşürür. Oysa Anayasa Mahkemesi bir hayatın başka bir hayatla ölçülemeyeceğine hükmetmiştir. Lars Koch, 164 kez cinayet suçuyla yargının karşısındadır. Hayatı ne ölçüde siyah ve beyaz diye ayırabiliriz? Vicdan, mantık ve etik hukuktan üstün müdür? Lars Koch, bir kahraman mı yoksa bir katil mi?

İzlediğimiz oyunda jüri biz olduk, izleyici olarak oyumuzu kullanıp Larc Koch’un kaderine hükmetme gücüne ve sorumluluğuna sahiptik. Mahkeme salonuna gittik; olayı tüm ayrıntılarıyla dinledik ve Lars Koch’un suçlu mu yoksa suçsuz mu olduğuna karar verdik.

Bir yargılama sürecini konu alan oyunun baştan sona izleyiciyle interaktif şekilde kurgulanmış olması tüm öğrencilerimizin farklı bir deneyim yaşamalarını sağladı.

10. “KİM BİLİYOR?” Bilim Çocuk Bilgi Yarışması – Ocak 2019

Bilim Çocuk dergi içeriklerinden hazırlanmış soruların bulunduğu “Kim Biliyor?” yarışmasıyla öğrencilerimizin bilimsel süreli yayınları takip etmesini alışkanlık haline getirmesini amaçlıyoruz.

Dönem sonları düzenlediğimiz “Kim Biliyor?” bilgi yarışmasında dergileri düzenli ve dikkatli okuyan öğrencilerimiz sınıflarını temsilen yarışmaya katıldılar.

Dergilerini okuyan, yarışmaya katılan ve dereceye giren tüm öğrencilerimizi tebrik eder, başarılarının devamını dileriz.

“10. Kim Biliyor?” Bilim Çocuk Bilgi Yarışması’na katılan gruplarımız ve aldıkları dereceler aşağıda belirtilmiştir.

Türksat Grubu – Birinci

4A sınıfından Nil PEHLİVANOĞLU

5B sınıfından Ege GÜN

6C sınıfından Delal ÜNAL

Hubble Grubu – İkinci

4C sınıfından Deniz ENYÜCE

5C sınıfından Deniz HATAY

6B sınıfından Selin KAYA

Kepler Grubu – Üçüncü

4B sınıfından Defne AKÇAY

5A sınıfından Ayşegül Ece KESKİN

6A sınıfından Yağız Efe ÇELİK

2018 Lise Kayıt Kabul bilgileri için tıklayın Kayıt Başvuru Formu için tıklayın