Anaokulu Veli El Kitabı
Sayın Velimiz,
Alman Liseliler Kültür ve Eğitim Vakfı tarafından kurulmuş olan okulumuzun, 2025-2026 eğitim yılı akademik çalışmaları, okulun genel işleyişi, hak ve sorumluluklar gibi temel konularda sizleri bilgilendirmek amacıyla Anaokulu Veli El Kitapçığı hazırlanmıştır.
Okulun genel işleyişi hakkında bilgi sahibi olmanız, etkinlikleri düzenli olarak takip etmenizi sağlayarak okul-aile iş birliğini güçlendirecektir. Bu nedenle kitapçığı dikkatle okumanızı, olası değişiklikler ve gelişmeler için dijital platformlarımızı düzenli olarak takip etmenizi önemle rica eder,
Yeni eğitim yılının sağlıklı, mutlu ve başarılı geçmesini dilerim.
Hazan KAYA
Anaokulu Müdürü
1. Çalışma Takvimi
Akademik takvimde yer alan gezi ve okul dışı etkinlikler, belirtilen tarihteki pandemi koşulları, rezervasyon ve randevu uygunluğuna göre değişiklik gösterebilir. Bu durumda veli ve öğrencilerimiz önceden bilgilendirilir.
**Etkinlik takvimi, dönem başında veliler ile Google Classroom üzerinden velilerle paylaşılır.
2. Günlük Zaman Çizelgesi
ANAOKULU GÜNLÜK ZAMAN ÇİZELGESİ *
3 YAŞ GRUBU | SAAT | 4 YAŞ GRUBU | SAAT | HAZIRLIK GRUBU | SAAT |
OKULA GELİŞ SERBEST OYUN | 08.00 09.00 | OKULA GELİŞ SERBEST OYUN | 08.00 09.00 | OKULA GELİŞ SERBEST OYUN | 08.00 09.00 |
TEMİZLİK/KAHVALTI TEMİZLİK | 09.00 09.30 | TEMİZLİK/KAHVALTI TEMİZLİK | 09.00 09.30 | TEMİZLİK/KAHVALTI TEMİZLİK | 09.00 09.30 |
ÇEMBER SAATİ | 09.30 10.00 | ÇEMBER SAATİ | 09.30 10.00 | ÇEMBER SAATİ | 09.30 10.00 |
OYUN ZAMANI | 10.00 10.40 | OYUN ZAMANI | 10.00 10.40 | OYUN ZAMANI | 10.00 10.40 |
ETKİNLİK ZAMANI | 10.40 12.00 | ETKİNLİK ZAMANI | 10.40 12.50 | ETKİNLİK ZAMANI | 10.40 12.40 |
ÖĞLEN YEMEĞİ-TEMİZLİK | 12.00 12.50 | ÖĞLEN YEMEĞİ-TEMİZLİK | 12.50 13.30 | ÖĞLEN YEMEĞİ-TEMİZLİK | 12.40 13.15 |
DİNLENME VE UYKU | 13.00 14.15 | OYUN ZAMANI | 13.30 14.00 | OYUN ZAMANI | 13.15 13.45 |
MEYVE SAATİ | 14.30 14.50 | ETKİNLİK ZAMANI | 14.00 15.10 | ETKİNLİK ZAMANI | 13.45 15.10 |
ETKİNLİK ZAMANI | 14.50 15.20 | MEYVE SAATİ | 15.10 15.30 | MEYVE SAATİ | 15.10 15.30 |
GÜNÜ DEĞERLENDİRME | 15.20 15.30 | GÜNÜ DEĞERLENDİRME | 15.30 15.40 | GÜNÜ DEĞERLENDİRME | 15.30 15.40 |
EVE GİDİŞ | 15.45 | EVE GİDİŞ | 15.40 | EVE GİDİŞ | 15.40 |
*Etkinlik zamanları; Türkçe Dil Aktiviteleri/Grup Oyunları/ Okuma yazmaya hazırlık çalışmaları/ Fen ve Doğa Etkinlikleri/ Spor/Müzik/Sanat/Drama etkinliklerini kapsamaktadır. Cuma Günleri eve gidiş saati 14.25 dir.
3. ALKEV’de Öğrenci Olmak
3.1 Öğrenci Hakları
Öğrencilerimizin;
●Yaşına ve gelişim özelliklerine uygun, profesyonel davranış ve tutum görme,
● Akranları ve öğretmenleri tarafından kabul ve değer görme,
● İnanç, dil, ırk, cinsiyet gibi herhangi bir farklılıktan dolayı ayrımcılık yaşamama,
● Görüş ve fikirlerini başkalarının haklarına saygı göstererek özgürce ifade etme,
● Güvenli, sağlıklı ve temiz bir ortamda yaşama,
● Eğitim ve oyun alanlarından en iyi şekilde yararlanma,
● Bireysel özelliklerini destekleyen, kaliteli bir eğitim alma,
● İlgi ve ihtiyaçlarına uygun sosyal faaliyetlere katılma,
● Kendisine ait özel bilgilerin gizliliğinin sağlanması,
● Okulun işleyişi, kuralları, alınan kararlar hakkında bilgilendirilme,
● Okul kurallarının uygulanmasında tüm öğrencilerle eşit olma,
● Fiziksel ve duygusal şiddetten korunma,
● Sağlıklı yiyecekler ile dengeli ve yeterli miktarda beslenme hakkı vardır.
3.2 Öğrencinin Sorumlulukları
Öğrencilerimiz;
- Kendi haklarını bilir ve başkalarının haklarına saygı gösterir.
- Öğretmenlerine, arkadaşlarına, diğer çalışanlara nazik ve saygılı davranır.
- Söz veya eylemle şiddet içeren davranışlarda bulunmaz.
- Çalışmalarında zaman yönetimine uyar.
- Yaşına ve yapabilirliğine uygun olan tüm kişisel işlerini kendisi yapar. (Yemek yemek, giyinmek vb.)
- Yaşadığı ortamı temiz tutar. Çevresine ve doğaya saygılıdır.
- Okul ve sınıf eşyalarını korur.
3.3 Öğrencinin Uyması Gereken Kurallar
Her eğitim öğretim yılı başında okul ve sınıf kuralları tüm öğrencilerin katılımı ile oluşturulur. Kuralların uygulanmasında tüm öğretmenler ortak tutum sergiler. Çocuklar; başka çocuklara ve çevrelerine zarar vermemek, güvenli olmayan davranışlarda bulunmamak konusunda bilgilendirilirler. Bu kurala uyulmadığında öğrenci sözle uyarılır. Aynı davranış üçüncü kez tekrarlandığında etkinlikten, yaşına paralel sürede uzaklaştırılır. (3 yaş maksimum 3 dakika vb.)
3.4 Okul Saatleri
Okul eğitim saatleri pazartesi, salı, çarşamba ve perşembe 08.15’den 15.45’e, cuma 08.15’den 14.25’e kadardır.
3.5 Okula Devamsızlık
Okula zamanında gelmek ve devam esastır. Önemli durumlarda öğrencinin okula gelemeyeceği velisi tarafından e-posta ile sınıf öğretmenine bildirilmelidir.
3.6. Okuldan Öğrencinin Alınması
Öğrenci Teslim Prosedürü
1.Teslim Yetkisi
- Öğrenciler yalnızca velileri veya velilerinin yazılı olarak bildirdiği kişiler tarafından okuldan alınabilir.
2.Velisi Dışında Teslim
- Öğrencinin velisi dışında biri tarafından alınması gerekiyorsa, en geç saat 13.00’e kadar aşağıdaki yollardan biriyle yazılı bildirim yapılmalıdır:
- Öğrenci İşleri’ne teslim listesi ile
- Google Classroom üzerinden sınıf öğretmenine mesaj yoluyla
3.Teslim Noktası
- Veliler, öğrencilerini okul bahçesinde bekleyerek teslim alırlar.
4.Güvenlik ve Sorumluluk
- Yazılı bildirim yapılmayan durumlarda, öğrenci velisi dışında kimseye teslim edilmez.
- Bu kural, öğrencilerimizin güvenliği için titizlikle uygulanır.
3.7 Okul Kıyafeti
Öğrencilerimiz, gezi ve beden eğitimi derslerinin olduğu günlerde okul eşofmanı ile, diğer günlerde ise serbest kıyafetlerle okula gelirler. Anaokulumuzun temel prensibi, öğrencinin kendi işini kendisinin yapmasıdır. Bu nedenle, henüz bağcık bağlayamayan öğrenciler için bağcıklı ayakkabı gönderilmemelidir.
Her gün bahçe saati yapıldığı göz önünde bulundurularak, öğrencilerin rahat hareket edebileceği kıyafetlerin tercih edilmesi önemlidir. Okul eşofman takımları ise yıl boyunca okulumuzdan temin edilebilir.
3.8 Doğum Günü Kutlamaları
Şeker çikolata kullanımını sınırlandırmak ve kutlamanın özüne odaklanabilmek amacıyla doğum günleri, okulda öğrencilerin kendi sınıfında, eğlenceli şarkılar ve oyunlarla doğum gününe en yakın günde kutlanmakta, evden pasta, hediye vb kabul edilmemektedir.
3.9 Okula Gönderilmemesi Gerekenler
* Gıda Ürünleri
Doğum günleri, özel günler, aile katılımı ve bayramlar dahil olmak üzere şeker, çikolata gibi ürünler çocuklara dağıtılmak üzere okula gönderilmez.
* Hediyeler
Öğretmen ve çalışanlar için çikolata, çiçek, kitap gibi maddi değeri düşük ürünler dışında hediye kabul edilemez.
* Değerli Eşyalar
Altın küpe, bileklik vb. değerli eşyalar okula gönderilmez. Kaybolmaları durumunda kurum sorumlu tutulamaz. Aynı zamanda uzun kolye, küpe ve takılar eşyalara takılarak çocukların zarar görmesine neden olabileceğinden kabul edilmemektedir.
3.10 Kayıp Eşya
- Öğrencinin okulda kullanacağı tüm giysiler etiketlenmeli veya üzerine isim yazılmalıdır.
- Bulunan eşyalar kat sorumluları tarafından toplanır.
- Sahibi bulunamayan eşyalar, dönem sonunda kayıp eşya kutusundan alınarak kurum veya ihtiyaç sahiplerine bağışlanır.
4. Eğitim-Öğretim Faaliyetleri
4.1 Akademik Program
ALKEV Özel Anaokulunda Milli Eğitim Bakanlığının Şubat 2024’de kabul ettiği Okul Öncesi Erken Çocukluk Eğitimi Programı uygulanmaktadır. Eğitim süreçleri, çocukların yaş grupları ve bireysel farklılıkları dikkate alınarak PASS teorisi, GEMS, Orff yaklaşımı, Orman Okulları pedagojisi ve Montessori metodu gibi çağdaş ve çocuk merkezli eğitim modellerinden yararlanılarak zenginleştirilmiştir. Her yaş grubu için özel olarak hazırlanan temalar, çocukların çeşitli beceriler kazanmasında birer yol gösterici olur.
Eğitim etkinliklerimiz sadece sınıfla sınırlı kalmaz; kültürel geziler, sanat çalışmaları, projeler ve çeşitli etkinliklerle zenginleşir. Günlük akışta çocukların kendi seçimlerini yapabilecekleri, karar alma süreçlerine katılabilecekleri uygulamalara sıklıkla yer verilir.
Bizim için öğrenmenin merkezinde her zaman çocuk yer alır. Öğretmen ise bu yolculukta onlara rehberlik eden, ortamı anlamlı ve ilgi çekici hâle getiren kişidir. Sorular sorarak, görsel ve işitsel materyaller kullanarak çocukları düşünmeye, keşfetmeye ve problem çözmeye teşvik eder.
Çocuklarımızın merak duygularını canlı tutmayı, onlara kendi öğrenme yollarını bulabilecekleri fırsatlar sunmayı önemsiyoruz. Çünkü bizce eğitim, birlikte büyümek ve öğrenmekle anlam kazanır.
“Anaokulunda Almanca, çocuklarımızın hayatına doğal bir akışla yerleşir; öğrenilen değil, edinilen bir dildir.”
ALKEV Özel Anaokulunda yabancı dil, çocuklara günlük yaşamın doğal bir parçası olarak sunulur. Dil, ezberlemeden çocukların oynarken, iletişim kurarken, karar alırken ve günlük rutinlerini yaşarken farkında olmadan edindikleri bir beceridir. Erken yaşlarda edinilen bir dil, çocuğun anadiline yakın bir düzeyde gelişmesine olanak tanır.
4.1.1 Bahçe Zamanı
“Kötü hava yoktur, yanlış giysi vardır.”
Bu Alman atasözünden yola çıkarak, okulumuzda çocukların hemen her hava koşulunda açık havada vakit geçirmesi teşvik edilir. Bahçede geçirilen bu zaman dilimi, çocukların fiziksel gelişimlerinin yanı sıra doğayla bağ kurmalarını da destekler.
Bu nedenle hava koşullarının takibi ve çocukların uygun giysilerle okula gönderilmesi konusunda ailelerimizin iş birliği büyük önem taşır.
4.1.2 Öğrenci Gelişiminin Takibi
Çocukların gelişimleri, okula kabul edildikleri günden dönem sonuna kadar sınıf öğretmenleri ile rehberlik biriminin ortak çalışmalarıyla takip edilir ve düzenli aralıklarla gözlem formlarına işlenir. Gelişimin farklı alanlarında zaman zaman zorluk yaşayan öğrenciler için özel olarak grup içi veya bireysel faaliyetler planlanır.
Öğrencilerin gelişim süreçleri; planlı veli toplantıları, ihtiyaç doğrultusunda düzenlenen ek görüşmeler veya veli talebiyle oluşturulan bireysel toplantılar aracılığıyla velilere aktarılır.
4.1.3 Ödev Anlayışımız
Anaokulunda yazılı ödevler yalnızca Hazırlık sınıflarında, haftada bir kez ve Cuma günleri verilir. Okula gelemeyen öğrenciler için ödevler, Google Classroom üzerinden velilerle paylaşılır.
Ödevlerle Amaçlananlar:
- Öğrencinin sorumluluk duygusunu desteklemek
- İlkokul sürecinde üstleneceği sorumlulukların eğlenceli yönlerini keşfetmesini sağlamak
- Zamanı doğru kullanma alışkanlığını geliştirmek
- Ödev bilincinin oluşmasına katkı sağlamak
Ödevlerde Kontrol ve Geri Bildirim:
- Ödevin yapılıp yapılmadığı Pazartesi günü kontrol edilir ve haftanın sonunda yeniden öğrencilere verilir.
- Kontrol sürecinde öğrencinin pozitif yönleri ön plana çıkarılır.
- Ödev sürecinde gözlemlenen aksaklıklar, veli ile paylaşılır ve birlikte çözüm üretilir.
4.1.4 Eğitici Etkinlikler
Anaokulumuzda uygulanan eğitici etkinlik programı kapsamında; resim, beden eğitimi, müzik ve drama gibi dersler, alanında uzman eğitmenler tarafından verilir.
Bu etkinliklerin temel amacı, çocukların ilgi ve yetenek alanlarının hem öğretmen hem de çocuk tarafından keşfedilmesine olanak tanımaktır. Aynı zamanda bu etkinlikler, ilkokul düzeyinde sunulacak kulüp çalışmalarına bir temel oluşturarak çocukların daha bilinçli tercihler yapmasını destekler.
Eğitici etkinliklerin ders programı, dönem başında ailelerle paylaşılır.
4.1.5 Özel Gün ve Kutlamalar
Belirli gün ve haftalar ile milli ve dinî bayramlar, okulumuzda çocukların coşkuyla katıldıkları anlamlı kutlamalar şeklinde planlanır.
Bu etkinlikler sırasında çocuklar; kültürümüze ait temel değerleri yaşayarak öğrenir, topluluk içinde yer almanın ve sorumluluk üstlenmenin ilk adımlarını deneyimler.
4.1.6 Geziler
4 yaş ve Hazırlık Gruplarında, işlenen temalara paralel olarak düzenlenen geziler çocuklara, keşfederek öğrenme fırsatı sunacak şekilde planlanır.
Gezi sonrasında öğrencilerden, deneyimlerini ailelerine anlatmaları ve geziyle ilgili bir resim yapmaları istenir. Ayrıca eve gönderilen Anı Defterleri aracılığıyla, çocukların gezide yaşadıkları anıların kendi ifadeleriyle aileleri tarafından kaydedilmesi teşvik edilir. Bu uygulama, çocukların anlatma becerilerini geliştirirken aile-çocuk iletişimini de güçlendirir.
4.2 Kış Spor Okulları
Kış spor okulları, öğrencilere okul dışı zamanlarda yaş gruplarına uygun sanat ve sporun farklı alanlarında çalışma imkânı sunar. 4 yaş ve Hazırlık grubu öğrencileri bireysel ya da karma olarak basketbol, jimnastik ya da piyano dersleri vb. derslere katılabilirler.
**MEB yönetmelik ve genelgelerindeki değişiklikler vb. öngörülemeyen durumlar nedeniyle yapılacak resmi açıklamalar doğrultusunda, branş dersleri, geziler, kış spor okulları ve toplu okul etkinliklerine ara verilebilir.
5. Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Hizmetleri
Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Programının Amaçları
- Çocuklarımızın zihinsel ve kişilik gelişimlerinin çok büyük bir kısmını tamamladığı, tüm yaşamları boyunca etkili olacak davranış biçimlerinin şekillendiği bu dönemde kendilerini gerçekleştirmesine yardım etmek,
- Çocuklarımızın psiko-sosyal, duygusal, bilişsel, dil gelişimlerini desteklemek,
- Yaratıcı düşünce gelişimini desteklemek,
- Çocuğun problem çözme, karar verme ve uyum sağlama için gerekli olan bilgi ve becerileri kazanmasını sağlamak,
- Çocuğun olumlu ve gerçekçi benlik gelişimini sağlamasına destek olmak,
- Çocuğun sağlıklı iletişim becerilerini kazanmasını sağlamak,
- Anne ve babalara, ihtiyaç duyduğu konularda psikolojik danışmanlık ve rehberlik hizmeti sunmak,
- Çocuğun saygı, sevgi, sorumluluk, çevre bilinci gibi evrensel değerleri kazanmasını sağlamaktır.
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Çalışmalarında Dikkat Edilen İlkeler
- Psikolojik danışmanlık ve rehberlik hizmetleri gizlilik esasına dayanır.
- Psikolojik danışmanlık ve rehberlik hizmetleri tüm öğrencilere açıktır.
- Etkili bir psikolojik danışmanlık ve rehberlik hizmeti bireysel ayrılıkları dikkate alan bir eğitim sisteminde gerçekleşir.
- Çocuğun bütün olarak gelişmesine sağlıklı ve güvenli bir kişilik kazanmasına destek olunur.
- Uygulanan psikolojik danışmanlık ve rehberlik programı organize edilmiş, planlanmış bir müfredata sahiptir.
- Uygulanan psikolojik danışmanlık ve rehberlik programı ardışık ve esnektir.
- Öğretmenler, veliler ve okul yönetimi ile iletişim içinde iş birliği yapılır, koordineli çalışılır.
5.1 Öğrencilere Yönelik Çalışmalar
- Öğrenci Tanıma ve İzleme Çalışmaları: Uygulanan test ve envanterler, çocuklarımızın psiko-sosyal, duygusal ve bilişsel alanlarda güçlü ve desteklenmesi gereken yönlerini belirlemeye, onları takip etmeye yönelik çalışmalardır.
- Oryantasyon Çalışmaları: Okulumuza yeni başlayan öğrencilere yönelik yapılan, bireysel çalışmalardır. Bu çalışmalarda öğrencinin okula uyum sürecinin sağlıklı ve hızlı bir biçimde gerçekleştirilmesi amaçlanır.
- Bireysel Çalışmalar: Gerekli görülen öğrencilerle küçük kas gelişimi, algı, dikkat alanlarında ve davranış̧ bozukluğu gösteren çocuklarla yapılan çalışmalardır.
- Sosyal Sorumluluk Bilinci Geliştirmek Amacıyla Yapılan Çalışmalar: Yardımlaşma, paylaşma gibi duyguları yaşamalarına ve anlamalarına yardımcı olmak, ihtiyaç sahibi kişilere ulaşmak amacıyla yapılan çalışmalardır.
- Grup Gözlemleri: Her yaş düzeyinde yapılan grup gözlemlerinin amacı öğrencilerimizi grup içerisinde tanıyabilmektir. Özellikle küçük yaş grubu öğrencilerimizin sosyal ve duygusal alanlardaki gelişimini takip etmeye yönelik bir çalışmalardır.
- Kayıt Görüşmeleri: Aday öğrencilerimizin gelişimlerini ve davranışlarını değerlendirmek ve gruba uygunluğunu saptamak amacıyla yapılan çalışmalardır.
- Okul Olgunluğu Çalışmaları: ilköğretime geçme sürecinde, öğrencilerimizin geçmişe dönük donanımlarını ölçmek, güçlü ve desteklenmesi gereken yönlerini belirlemek ve onları desteklemek amacıyla yapılan çalışmalardır.
- Grup Çalışmaları: Düşünme becerini geliştirme, yaratıcılık, dikkat güçlendirme, görsel algı, işitsel algı ve psikomotor gelişime destek gibi konularda ihtiyaç duyan çocuklarla yapılan çalışmalardır.
5.2 Velilere Yönelik Çalışmalar
- Aile Danışmanlığı: Velilerimizi daha yakından tanıyarak onlara çocuklarının duygusal, sosyal ve bilişsel alanlardaki güçlü ya da desteklenmesi gereken yönleriyle ilgili detaylı bilgiler verir. İlgili alanlara yönelik bilinçlendirme çalışmaları yapar.
- Bülten Çalışmaları: Velilerimizin ihtiyaç duyduğu konularda periyodik aralıklarla veli bültenleri çıkarılır ve bu bültenler velilerimize ulaştırılır.
- Seminerler: Velilerimizin çocuklarına yönelik uygun tutum ve davranışlar geliştirmelerine destek olmak için düzenlenen çalışmalardır.
6. ALKEV’de Veli Olmak
6.1 Veli Hakları
ALKEV’de veliler saygılı ve adil bir yaklaşımla; öğrenciye okul ortamında nitelikli kaynaklar, eğitim ve fırsatlar sunulduğundan emin olma; öğrencinin akademik başarısı, yabancı dil düzeyi ve davranışsal gelişimi hakkında düzenli ve doğru bilgi alma; ihtiyaç duyduğu konularda rehberlik birimi ile görüşme; okul isleyişi ile ilgili olarak etkinliklerin öncesinde okul tarafından bilgilendirilme ve okulun herhangi bir birimine yazmış̧ olduğu elektronik postaya iki iş günü içinde cevap alma hakkına sahiptir.
6.2 Veli Sorumlulukları
Velilerimiz;
- Okul iletişim ve paylaşım platformlarını takip etmek,
- Okul tarafından gönderilen formları zamanında doldurmak ve imzalamak,
- Öğretmenlerle görüşmeleri randevu alarak gerçekleştirmek,
- Veli toplantılarına, veli-öğretmen görüşmelerine katılmak,
- Öğrencinin her gün okula zamanında gelmesini sağlamak,
- Öğrencinin sosyal sorumluluk projelerinde yer almasına destek olmak,
- Öğrenciye zamanı doğru ve etkili kullanması konusunda rehberlik etmek,
- Okul saatleri içerisinde öğrenciler arasında yaşanan sorunlarda aktif sorun çözücü olmamak, her durumda öğretmenden ve okul rehberlik biriminden destek almak,
- Okul ile iş birliği yapmak ve okulun öğrenciyle ilgili aldığı kararların uygulanmasında ortak davranış sergilemek,
- Öğrencinin yaşamındaki olağan dışı durumlar ve kendisi ile birlikte, etkileşimde bulunduğu kişilerin sağlığını olumsuz etkileyecek sağlık sorunları ile ilgili okulu bilgilendirmek,
- Öğrencinin akademik ve kişisel gelişimini doğrudan ya da dolaylı etkileyecek her türlü durum ve gelişmeyi sınıf öğretmeni ya da rehberlik birimi ile paylaşmak,
- Öğrencinin çabalarını desteklemek ancak çalışmalarını onun yerine yapmamak,
- Okulda kazandırılan davranışları ev yaşantısında desteklemek,
- Her türlü devamsızlıklarda okul yönetimini bilgilendirmek,
- Değişen adres ve telefon bilgilerini okul yönetimine bildirmekten sorumludur.
6.3 Okul Veli İletişimi
Öğrencilerimizin gerek akademik gerekse duygusal ve sosyal gelişmelerinde bir bütünlük sağlamak amacıyla okul-aile iletişimi sürekli desteklenmektedir. Veli-okul iletişimini güçlendirmek ve devamlılığını sağlamak için farklı paylaşım kanalları ve toplantı / görüşmeler kullanılır:
- Veli Oryantasyon Toplantıları
- Veli- Branş̧ Öğretmeni Bireysel Görüşmeleri: Açılan randevu sistemi üzerinden veliler bireysel randevu alarak görüşme yapabilirler. Görüşmeler, yüz yüze ya da Google Meet üzerinden gerçekleştirilebilir.
- Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Servisi Görüşmeleri
- Veli Toplantıları Yılda iki kez, bireysel olarak yapılır. Bunun dışında veliler, farklı zamanlarda da sınıf öğretmeninden randevu alarak görüşebilirler. Görüşmeler, yüz yüze ya da Google Meet üzerinden gerçekleştirilebilir.
6.3.1. Veli İletişim Kanalları
Toplantıların dışında okul etkinliklerini duyurduğumuz ve veli-öğretmen arasındaki haberleşmeyi sağlayan iletişim kanallarımız; dijital bültenler, okul dergisi, sosyal medya ve yazılı ve sözlü bireysel iletişim araçlarıdır.
Google Classroom Sistemi:
Okuldaki tüm duyurular, Google Classroom üzerinden gerçekleştirilir. Bu nedenle okula başlarken her öğrencinin kendine ait e-posta adresi ve şifresi oluşturularak velilerle paylaşılır. Veliler, Google Classroom’a öğrenci hesabı üzerinden giriş yaparlar. Öğretmenlere iletilecek sorular, görüşme talepleri, öğrencinin okula gelmemesi vb durumlar bu platform üzerinden sınıf öğretmenlerine iletilir.
Sosyal Medya:
Veliler okul genelinde gerçekleştirilen sosyal faaliyetler, geziler, okulun tüm paydaşlarını ilgilendiren etkinlikler ile ilgili paylaşımlara web sitemizden ve sosyal medya mecralarımızdan ulaşabilirler.
Acil durum e-posta adresleri ve WhatsApp hattı:
Bireysel olarak öğrenciyi ilgilendiren acil durumlarda, velilerimiz ile doğrudan telefon ile iletişim kurulur.
Bunun dışında deprem vb. doğal afetlerde var olan diğer iletişim kanallarına alternatif olarak oluşturulan WhatsApp hattı üzerinden toplu olarak velilerle iletişime geçilir. Bu nedenle velinin okulda kayıtlı telefon bilgilerini güncel tutması büyük önem taşır. DEPREM WhatsApp Hattı: 0549 710 01 34
Ulaşım ve Yemek Hizmetlerinde İletişim:
Velilerimiz ulaşım ile ilgili yaşadığı sorunları servis şirketi ile birlikte, Servis Hizmetleri Birim Sorumlusu Enis Akbıyık’a enis.akbiyik@alkev.k12.tr mail adresi üzerinden, yemek hizmetleri ile ilgili konularda ise anaokulu yönetimine yine mail adresleri üzerinden iletebilirsiniz.
6.4 Okul Aile Birliği
Okul yöneticileri, öğretmenler ve velilerin doğal üyesi olduğu Okul Aile Birliği; genel kurul, yönetim kurulu ve denetim kurulundan oluşur. Anaokulundan liseye tüm velilerden oluşan genel kurul, her yıl en geç ekim ayının sonuna kadar toplanarak istekli veliler arasından yönetim kurulu ve denetim kurulu üyelerini seçer. Okul Aile Birliği, veli ve okul arasında iletişimi ve iş birliğini sağlamak, eğitim öğretimi geliştirici faaliyetleri desteklemek için çalışır.
7. Hizmetler
7.1 Yemek Hizmetleri
7.1.1 Genel Esaslar
- Yemek hizmetleri, Sardunya firması tarafından sağlanmakta olup üretim okul mutfağında yapılır.
- Firma, yalnızca gıda üretimi ve hizmeti alanında faaliyet göstermekte; 2023 yılı itibarıyla 1.200’ün üzerinde iş yerinde günde 220.000 kişiye hizmet vermektedir.
- Sardunya, ISO 9001-2000 Kalite Güvence Sistemi’ni uygulamakta ve ulusal/uluslararası kalite standartlarına uygun hizmet vermektedir.
7.1.2 Menü Planlaması
- Aylık kahvaltı ve yemek menüsü; okul yönetimi, Sardunya yetkilileri, öğrenci temsilcileri ve diyetisyenlerin katılımıyla, sağlık ve beslenme kurallarına uygun olarak hazırlanır.
- Menüler velilerle paylaşılır ve okulun web sitesinde yayınlanır.
- Her ay, dünya mutfaklarından (ör. Alman, İtalyan) ve yöresel Türk mutfağından örnekler eklenerek öğrencilerin farklı tatları tanıması ve sağlıklı beslenme alışkanlığı kazanması hedeflenir.
7.1.3 Hijyen ve Denetim
- Mutfak ve yemekhane hijyenine özel önem verilir.
- Hijyen denetimleri, Sardunya hijyen departmanı ve okulun denetim ekibi tarafından aylık olarak yapılır.
7.1.4 Öğünler ve Servis Düzeni
- Anaokulunda:
- Sabah kahvaltısı: 09.00-09.40
- Öğle yemeği: 12.00–13.30 (dönüşümlü)
- Yemek servisleri öğretmenler tarafından yapılır; öğrencilere yiyebilecekleri miktarda yemek verilir, farklı tatları denemeleri teşvik edilir.
- Dengeli beslenmenin yanı sıra sofra adabının öğretilmesine özen gösterilir.
7.2 Ulaşım Hizmetleri
7.2.1 Genel Esaslar
- Servisler OKULSER firmasına ait araçlarla sağlanır.
- Kayıt ve değişiklik işlemleri firma sorumlusu aracılığıyla yapılır.
- Araçlarda İBB yönetmeliğine uygun 3 noktalı emniyet kemeri, boyu 1,50 m’ye kadar olan öğrenciler için 4 noktalı kemer, ve GPRS sistemi bulunur.
- Öğrenciler hostes eşliğinde okul kapısından alınır ve akşam aynı şekilde veliye teslim edilir.
- Servis alanına öğrenciler, transfer araçları ile götürülür.
- Transfer aracında süreci; gözetmen öğretmen ve hostes yürütür.
- Öğrenci eve kendi servis hostesi gözetiminde teslim edilir.
- Okula gelen araç, içi kontrol edilmeden okuldan çıkarılmaz.
- Yoklama alınmadan araç okuldan hareket etmez.
- Servis sürücüleri ve hostesleri yaşanan olumsuz durumları İletişim Pusulası ile servis sorumlusuna iletir. Servis sorumluları okul yönetimi ile iletişim kurar.
7.2.2 Servis Kullanma Kuralları
- Servis, okulun bir uzantısı kabul edilir; öğrenciler okul kurallarını serviste sürdürmek ile yükümlüdür. Sürücü/hostese saygılı olunmalı, talimatlara uyulmalıdır.
- Emniyet kemeri yol boyunca takılı olmalı, ayağa kalkılmamalıdır.
- Serviste tehlikeli veya rahatsız edici davranışlardan kaçınılır.
- Servis içinde yemek yemek, dağılabilecek oyuncak ve eşyalarını çıkarmak, çevreyi kirletmek, gürültü ve şiddet içeren davranışlar yapmak kabul edilmez.
- Kurallara uymayan öğrenciler yazılı raporla okul yönetimine bildirilir.
- Olumsuz davranışlar devam ederse servis hakkı geçici olarak kaldırılır.
Velilerin Sorumlulukları
- Servisin bekletilmemesi için öğrenci zamanında hazır olmalıdır.
- Servis aracı ders başlamadan en az 10 dk önce okulda olur, ders bitiminden 10 dk sonra ayrılır.
- Sabah belirlenen yerde ve saatte hazır bulunulmalıdır (maks. 2 dk beklenir).
- Geciken öğrencinin ulaşımı velinin sorumluluğundadır.
- Öğrenci okula gelmeyecekse servis ekibi bilgilendirilmelidir.
- Öğrenci veli tarafından alınacaksa servis ekibi bilgilendirilmelidir.
- Öğrenci veli dışında biri tarafından alınacaksa, okul yönetimi ile birlikte servis ekibi bir gün önceden e-posta ile bilgilendirilmelidir.
Velilerimize yönelik servis kullanımı detayları için tıklayınız.
7.3 Sağlık Hizmetleri
7.3.1 Uygulama Esasları
- Sağlık sorunu yaşayan öğrenci, öğretmeni tarafından revire getirilir ve sağlık ekibi tarafından değerlendirilir.
- Eğitime devam edemeyecek öğrenciler revirde gözlem altında tutulur; bulaşıcı hastalık şüphesi olanlar izolasyon odasına alınır.
- Ciddi rahatsızlık veya uzun süreli tedavi gerektiren durumlarda veli bilgilendirilir, öğrencinin okuldan alınması istenir.
- Acil durumlarda, veliden telefonla onay alınarak öğrenci en yakın sağlık kuruluşuna sevk edilir; gerekirse ambulans çağrılır.
7.3.2 Sağlık Kayıtları
- Veliler, kayıt sırasında “Sağlık Bilgi Formu” doldurur ve her yıl günceller.
- Sağlık durumundaki değişiklikler okul hemşiresine bildirilir.
7.3.3 İlaç Kullanımı
- Özel sağlık durumu veya kronik rahatsızlık dışında öğrencilere ilaç verilmez.
- Grip veya antibiyotik tedavisi gerektiren öğrenciler evde istirahat eder.
- Düzenli ilaç kullanımı için veli, ilacın bilgilerini içeren yazılı belge ve doktor reçetesini hemşireye iletir.
7.3.4 Aşılar ve Bulaşıcı Hastalıklar
- Aşı takvimi Sağlık Bakanlığı programına uygun olarak yürütülür.
- 2020’den itibaren okulda aşılama yapılmamaktadır; aile hekimleri tarafından uygulanır.
- Yeni düzenlemelerde veliden yazılı onay alınarak okulda uygulanabilir.
- Bulaşıcı hastalık geçiren öğrenciler, dönüşte doktor raporu getirir.
7.3.5 Çevre ve Hijyen
- İçme ve kullanma suları düzenli olarak test edilir; su sebilleri, depo ve tanklar temizlenir.
- Yemekhane personelinin sağlık kontrolleri düzenli yapılır.
7.4 Güvenlik Hizmetleri
- Güvenlik, 24 saat esasına göre güvenlik personeli tarafından sağlanır; okul içi ve dışı kameralarla izlenir.
- Velilere tanıtım kartı ve araç stickeri verilir.
- Veli olmayan kişilerin kimlikleri alınır, ziyaretçi kartı verilir, çıkışta iade edilir.
- Öğrencinin kimle ve hangi saatte çıktığı kayıt altına alınır.
8. Olağan Dışı Durumlar için Uygulamalar
Deprem Tedbirleri
Okul binalarımız depreme karşı dayanıklı malzemeler ve son teknolojiler kullanılarak inşa edilmiş, bina deprem güvenliği açısından kontrolleri yapılarak, gerekli tüm önlemler alınmıştır. Bununla birlikte, olası bir deprem durumunda, karşılaşılabilinecek senaryolar ile ilgili çalışmalar yapılmış, bunlara uygun olarak gerekli tedbirler alınmıştır.