MENÜ

Mezunlarımız

ÜNİVERSİTE YERLEŞTİRME SONUÇLARI

2020 ÜNİVERSİTE YERLEŞTİRME SONUÇLARI

2019 ÜNİVERSİTE YERLEŞTİRME SONUÇLARI

2018 ÜNİVERSİTE YERLEŞTİRME SONUÇLARI

MEZUNLARIMIZDAN

2020 MEZUNLARI – ANADOLU VE FEN LİSESİ

Göktuğ Can ŞİMAY
ODTÜ, Elektrik-Elektronik Mühendisliği (İngilizce)

Okulumuz her öğrencinin pek çok organizasyona ve kulübe katılmasını teşvik etmekte ve bütün öğrenciler de bu çalışmalara ve etkinliklere zevkle katılım göstermekte. Lise hayatım boyunca dahil olduğum Fotoğrafçılık Kulübü, UGO, GIN Kulübü, Matematik Kampı, Selim Demiren Fen Bilimleri Proje Yarışması’nda aldığım 1.’lik olsun, birçok kez 29 Ekim’de okuduğum şiirler olsun, oynadığımız tiyatrolar, kişisel gelişim kampları ve bahsedemediğim sayısız etkinlik… Kırmızı kapaklı klasörümdeki sertifikaları çevirdikçe yaşadığım anılar gözlerimin önüne geliyor ve duygulanıyorum. Lise hayatımın ne kadar hızlı ama bir o kadar da dopdolu geçtiğini biliyorum. Pişman olduğum çok şey yok ama iyi ki dediğim sayısız şey var. ALKEV ve ALKEV Fen Lisesi beni ben yapan yer!

Bu okulda aldığım eğitim sayesinde deney yapmayı, sonuçları kaydetmeyi, plan yapmayı, çalışma düzenimi nasıl oturtmam gerektiğini, kitap okumanın önemini, benden büyüklerle ve kendi yaşıtlarımla nasıl konuşmam gerektiğini, profesörüme yazdığım mailde dikkat etmem gereken yerleri, bir deneme veyahut makale nasıl yazılmalı, hatalardan nasıl ders çıkarılır, sokakta bir proje için nasıl röportaj yapılır ve dahasını biliyorum.

Ne mutlu ki, üniversitede İngilizce eğitim görmemi sağlayan İngilizcemin yanında Almanca diplomam da var. Bunu da lisedeki son seneme kadar süren ALKEV’in sunduğu dil eğitimine borçluyum. Sadece Almanca değil Alman kültürüne dair de pek çok şey biliyorum artık. Lisenin ilk gününden beri aldığımız dil eğitimi, Almanya’daki okullarla yaptığımız değişim programı sayesinde Almanya hakkında da özümsediğimiz bazı şeyler oldu. Başlarda yeni ve alışık olmadığım bir dil öğrenmeye çalışmak çok sancılı oldu. Fakat 10. sınıfta Almanya’da mühendislik eğitimi almak konusunda karar kılmıştım. Yurt dışı danışmanlarımız sayesinde gerekli başvuruları gerçekleştirdik ve Almanya’nın mühendislik alanında ileri gelen okullarından kabul aldım. RWTH Aachen ve KIT’in kabul verdiğini gördüğümüzde ailemin ve benim mutluluğumu, gururumu tarif etmek imkânsız. Üniversitede okurken kabul aldığım Almanya üniversiteleri ve daha nicelerinde yüksek lisans, Alman şirketlerinde staj yapmak için sabırsızlanıyorum ve tabi ki bunu da dil diplomam sayesinde gerçekleştirebileceğim. Hedeflerim büyük ama amacım belli. Ülkem ve dünya için bir şeyleri gerçekten değiştirebilen bir mühendis olmayı başarabilmek.

Mehtap Naz AKBEN
Çukurova Üniversitesi, TIP

Lisede zamanımı en çok okulumuzun FRC takımı olan AG Robotic’te harcadım herhalde. Bu süreçte hem yabancı dil bilgim gelişti hem de zaman planlama, organizasyon yönetme, takım içinde çalışma, sunum yapma, resmî belge hazırlama gibi birçok becerimin gelişmesiyle birlikte farklı insanlarla bağ kurma becerisini de kazandım. Bunun dışında okul içinde ve dışında düzenlenen etkinliklerde yer aldım ve okul içi münazarada katılımcı; bir MUN konferansında gözlemci olarak bulundum. Bu noktada ne kadar çok şey katabilirseniz kendinize o kadar iyi sizin için. Hem kendinizi geliştirmek hem de ileride referans gösterebileceğiniz sertifikalarınız olması açısından bu çok önemli. Halihazırda da Türk Tıp Öğrencileri Birliğinde yerelde asistanlık yapıyorum. Bunu yapabilmem için gereken becerilerin çoğunu ben lise döneminde katıldığım etkinliklerde kazandım.

Akademik süreçlerimde hem Almanca hem de YKS’de hazırlığı bakımından çok verimliydi bu 5 sene. Tercihlerimiz sırasında da hem yurt içinde hem de yurt dışında okulumuz tarafından çok destek gördük. DSD 2 sınavından C1 diploması ve YKS’den de sayısalda 8792 sıralamasını aldım. Bu başarılarda okulumuzun ve öğretmenlerimizin emeği çok büyük. Her zaman yanımızda olmaları, bize destek olup yol göstermeleri başlı başına çok büyük bir artı.

Yaren BARUT
Yeditepe Üniversitesi, Eczacılık (İngilizce)

ALKEV Özel Fen Lisesi’nde öğrenci olduğum 5 yıl içerisinde kendimi hem akademik hem de sosyal yönden geliştirme imkanı buldum. Hem sınav hazırlık sürecimde hem de yabancı dil eğitimimde kaliteli ve yoğun bir eğitim aldım. Bu eğitimler sayesinde istediğim üniversiteyi kazandım ve DSD2 sertifikasıyla okuldan mezun oldum. Bunun yanı sıra katıldığım etkinlikler sayesinde hem sosyal hem de akademik açıdan kendimi geliştirdim. Yurt dışında gerçekleşen GIN organizasyonuna katıldım ve pek çok ülkeden okulla bir araya gelme imkanı buldum. Ülkemizde gerçekleşen farklı bilim yarışmalarına katıldım. Bu gibi etkinliklerde yer almak beni pek çok açıdan geliştirdi.

ALKEV Fen Lisesi’nde aldığım eğitim, şu an okumakta olduğum bölümde de bana oldukça fayda sağladı. Temelini iyi aldığım fen ve matematik eğitimi Eczacılık Fakültesinde aldığım temel kimya, fizik ve genetik derslerini daha iyi anlamamda bana yardımcı oldu.

ALKEV’de aldığım Almanca eğitimini ve bunun sonucunda aldığım DSD2 diplomamı hem üniversite hem de üniversite sonrası hayatımda etkin olarak kullanmak istiyorum. Bu dil eğitimimi yurt dışı stajları, Erasmus ve Exchange programları ve çeşitli uluslararası çalışmalarına entegre etmek planlarım arasında yer almakta. Bununla beraber üniversitemde katılmış olduğum SANTİTAS, YUPSA  gibi sağlık ve eczacılık kulüplerinin yurt dışı organizasyonlarında da bana katkı sağlayacağını düşünüyorum.

Selin ÖZIŞIK
Bilkent Üniversitesi, Uluslararası İlişkiler (İngilizce)

Liseye başladığım andan itibaren Almanya’da okumayı planlıyordum ve bu yüzden de normal sınav sisteminde yer almayı hiçbir zaman istemedim. Bunun için 10. sınıfın sonunda IB mülakatlarına girip IB öğrencisi oldum. Bu sürece girmeden önce de zaten okul etkinliklerinde ve kulüplerinde aktif yer alıyordum. IB süreci başlayınca sınav zamanına kadar bu etkinliklerden elimden geldiğinde uzaklaşmamaya ve derslerle sosyal aktiviteleri dengeli bir şekilde ilerletmeye çalıştım. Bu noktada zaten IB’nin CAS adı altında öğrencileri akademik başarının yanında okul içi ve dışı etkinliklere teşvik etmesi de bu dengeyi devam ettirmemde yardımcı oldu. Ben 12. sınıfın ortasına kadar voleybol oynamaya ve okul maçlarına katılmaya, keman kursuna gitmeye ve bunun dışında sene sonuna kadar da okul meclisinde yer almaya devam ettim.

IB’nin bana en büyük katkısını kaynak tarama ve makale, tez yazma gibi noktalarda olduğunu görebiliyorum. Şu anda Bilkent Üniversitesi’nde eğitim, temel olarak öğrencilerin her ödevlerini kısa tezler veya makaleler olarak teslim etmesi üzerine kurulmuş durumda. ALKEV’den aldığım GIB eğitimin bu noktada faydasını görebiliyorum. Ayrıca, üniversitede kullandığımız ders kitaplarının neredeyse hepsi IB kitaplarıyla aynı basımevi ve benzer yazarlara sahip. Bu durum, kitapların dilini daha hızlı anlamamı ve alışık olduğum ders çalışma stilini devam ettirmemi sağlıyor. Bunlar dışında, okulda IB’yi her ne kadar Almanca temelli ilerletmiş olsak da, İngilizce temelimiz de sağlam devam ettirildiği için bilmediğim terimler dışında İngilizce makale okumak ve yazmak gibi konularda zorluk çekmiyorum.

Arkın Cihan AKMAN
İstanbul Üniversitesi, Lojistik Yönetimi

Okulumun bana en büyük katkısı sosyalleşmem ve kendimi farklı şeyleri deneme imkanı bularak keşfetmem noktalarında oldu. Katıldığım sosyal ve bilimsel kulüpler ile etkinliklerde aldığım görevler kendimi geliştirmem ve farklı şeyleri deneyimlemem için bana fırsat doğurdu. Okulumdan aldığım kültür, özellikle ileriye dönük fikirlerimin oluşmasında büyük bir etkiye sahip. Öğrenci Birliği seçimleri ve bu birliğin okuldaki faaliyet alanı ile işleyişi benim ileride siyaset ile ilgilenebileceğimi ve daha aktif bir iş yaşantısına sahip olmama gerektiğini bana gösterdi.

Almanca ve İngilizce gerçekten çok önemli! Bunu üniversiteye gidince daha iyi anlıyorsunuz. Özellikle Almanca bilgim sayesinde gittiğim üniversitede bana Erasmus için ciddi bir avantaj sağlıyor. Okulumdan aldığım iki yabancı dile ve şu anda okuduğu bölüm bana ileride Avrupa ülkeleri ile ticaret yapabilme ve taşımacılık alanında iş yapabilme imkanlarını sunuyor.

Oğuz SERİN
Türk-Alman Üniversitesi, Mekatronik Mühendisliği

Lise hayatımda çok sosyal bir öğrenci olmama rağmen, okulumun sunduğu imkanlar ile bugün dönüp baktığımda yine birçok farklı kulüp ve sosyal etkinliğin içerisinde yer aldığımı görüyorum. DI (Destination Imagination) Kulübü, Masa Tenisi Kulübü gibi kulüplere katılarak hem yaratıcılığa ve tasarıma hem de spora yönelik aktivitelerin içerisinde yer alarak Türkiye ve yurt dışında büyük öğrenci organizasyonlarının içerisinde yer alma imkanı buldum.

Lise hayatımın son iki yılı üniversiteye hazırlık çalışmalarıyla geçti. Burada da çok yoğun ve disiplinli bir şekilde sürece başlamadım. Ancak öğretmenlerimin takibi ve sık sık yönlendirmeleriyle özellikle son senemde kendime koyduğum hedefi gerçekleştirmeyi başardım. Hedefimi belirlememde ve ileriye dönük planlarımın oluşmasında öğretmenlerimin yönlendirmesi kadar öğrendiğim Almanca ve İngilizceyi kullanma isteğimin de etkisi büyük olmuştur. Bugün okuduğum üniversiteyi seçmemde lisede öğrendiğim Almancayı üniversitede de kullanmak istemem önemli bir etken oldu.

Esin AKARTÜRK
Yıldız Teknik Üniversitesi, Endüstri Mühendisliği (İngilizce)

Yıldız Teknik Üniversite Endüstri Mühendisliği öğrencisiyim. Okuduğum bölümde matematik ve fizik dersleri almak zorunludur. ALKEV’ de aldığım eğitim sayesinde matematik ve fizik derslerinde beklediğimden yüksek başarı gösteriyorum. Almanca dil diplomamı ileride Erasmus için kullanacağım. Bu diploma beni diğer öğrencilerden ayıracak en önemli avantaj olacaktır. İleride profesyonel hayatımda Alman şirketlerinde çalışmak istediğim için Almanca bilmek zorundaydım. ALKEV sayesinde gelecek hedeflerimi gerçekleştirebileceğim.

Onat TUĞLU
Sabancı Üniversitesi, Sanat ve Sosyal Bilimler Programları (İngilizce)

ALKEV’in sosyal ve akademik açıdan bana kattığı şeyler saymakla bitmez. Okulda her hafta bir etkinlik veya bir söyleşi oluyordu ve bu etkinlikler bana hayatta hiçbir zaman pes etmemem gerektiğini ve sorunlara karşı nasıl çözüm üretmem gerektiğini öğretti.

ALKEV’in bana kattığı eğitim üniversite tercihinde çok etkili oldu. Almanca eğitimimin bana verdiği disiplin, Sabancı Üniversitesi gibi Türkiye’nin önde gelen üniversitelerinden birine girmemdeki payı çok büyük.

Önümüzdeki yıllarda Almanya’daki üniversitelere başvurarak lisede edindiğim dil becerimi buradaki üniversitelerde okuma imkanı için kullanmayı düşünüyorum.


2019 MEZUNLARI – ANADOLU LİSESİ

Alp BİLMİŞ
İstanbul Teknik Üniversitesi, İnşaat Mühendisliği (İngilizce)

Lisedeki sosyal çalışmalarım sınav senesine geldikçe kademeli olarak azalmıştı çünkü son iki sene akademik açıdan fazlasıyla zorlu ve yoğundu. Lisedeki sosyal etkinliklere elimden geldiği kadar katılmaya ve çalışmalarda yer almaya gayret gösterdim. Sosyal kulüplerin çeşitliliği sayesinde kendime yeni yetenekler ve bakış açıları kattım. Bunlar bana hem hayatta hem de üniversitede sürdürdüğüm kulüp ve sosyal sorumluluk çalışmalarında daha aktif rol almama katkı sağladı.

Üniversitenin ilk yıllarında aldığımız derslerin çoğu lisede gördüğümüz konuların biraz daha detaylandırılmış halleri. Üniversiteye ilk geçişin verdiği rahatlığı da düşünürsek, liseden sağlam bir altyapıyla üniversiteye geçmek her konuda bizleri daha başarılı kılıyor.

Almanca eğitimimi Erasmus gibi programlar için kullanmayı planlıyorum. Lisede böyle bir eğitim aldığım ve geçerli dil diplomam sayesinde Erasmus başvurularında birçok öğrenciye göre daha avantajlı oluyorum, bazı koşullarda not ortalamamın düşük kaldığı sıralamalarda DSD dil diplomam büyük bir avantaj benim açımdan. Çok fazla insan üniversitede Erasmus programına katılmak için seçmeli derslerden dil derslerini alıyor ve zaten ağır olan ders

programlarını daha da ağır hale getiriyorlar. Biz, Almanca ve İngilizce için liseden hazırlıklı olduğumuz için çok şanslı bir konumda oluyoruz.

Begüm TÜRKEL
Koç Üniversitesi, Makine Mühendisliği (İngilizce)

ALKEV’de 5 yıl boyunca çok güzel anılar biriktirdim.  Kulüp etkinlikleri, yurt dışı gezileri, Gelişim Akademisi çalışmaları vb.  her şeyiyle hem çok eğlenceli hem de öğretici zamanlar geçirdim. Akademik anlamda hep çalışmayı seven bir öğrenci olmuştum ve bu anlamda öğretmenlerimin benim üzerimdeki emeği çoktur. Öğretmenlerimiz her koşulda bizim yanımızda oldular, sınav senesindeki stresimizi hep anlayışla karşıladılar. İleride mezun olduktan sonra Almanya’da alanımla ilgili master yapmayı planlıyorum.

Yiğit KOCAİMAMOĞLU
Biruni Üniversitesi, Diş Hekimliği (İngilizce)

Özellikle ALKEV’deki son senemde artan ders tempomla birlikte her hafta deneme sınavı olup anlık durumumuzu görmemiz ve öğretmenlerimizle çok sık soru çözümü yapmamız, istediğimiz hocaya anında soru sorma imkanımızın olması bizi rakiplerimizin önüne geçiren önemli bir noktaydı. İstisnasız getirdiğim her soruyu o an çözen ve bana anlatan, ders çıkışlarında benimle eksik konularımın tekrarını yapan, okul sonrası etütlerde bizlerle birebir ilgilenen, sınava çalışma sürecinde bana çok yardımcı olan öğretmenlerime minnettarım. Sınav senesindeki tempomu okulun bizim için ayarladığı soru çözümü ve okul sonu etüt saatlerine borçluyum. Sosyal olarak çok aktif bir öğrenci olmasam da okulun bize sunduğu sosyal imkanlar dahilinde ben de bazı aktivitelerde yer aldım ve özellikle üniversite tercihinde size çok iyi bir referans kaynağı olan bu aktivitelere herkesin katılmasını öneririm.

ALKEV’den mezun olduktan sonra üniversitedeki derslerimin birçoğunda lisede gördüğümüz konular sayesinde başarılı oldum. Lisede biraz daha basit şeklini işlediğimiz konular üniversite derslerimin altyapısını oluşturdu ve konuları daha çabuk kavramamı sağladılar. Diş Hekimliği bölümü öğrencisi olarak özellikle biyoloji derslerinde işlediğimiz her konuyu üniversite derslerimizde de işliyoruz ve ALKEV’de aldığım eğitim sayesinde konuların çoğuna hakimim.

Yurt içinde okuyor olmama ve bölümümün İngilizce olmasına rağmen Almanca bilgim beni diğer arkadaşlarımdan ayrıcalıklı kılıyor. İlerleyen yıllardaki kariyer planlamam dahilinde de yabancı uyruklu insanlarla iletişim kurmamda veya bir işe girerken bana ekstra avantaj sağlayacağını düşünüyorum.


2018 MEZUNLARI – ANADOLU LİSESİ

Ali ZİNCİRKIRAN
Johnson and Wales University, Denver/USA, Culinary Arts

DSD diploması ileride akademik veya iş dünyasında işinize yarayabilecek diplomalardan en önemlisidir. Günümüzde dil bilmek tahmin edemeyeceğiniz kadar değerlidir ve size farklı kapılar açacaktır.

Ben anaokulundan beri ALKEV’de Almanca eğitimi aldığımdan dolayı altyapım kuvvetli. Bu sınava girecek kişilere tavsiyem sınava odaklanmak değil, ilk olarak Almanca’yı öğrenmeye odaklanmalısınız.

Yurt dışında okumak isteyenlere tavsiyem, ilk olarak okumak istediğiniz bölümü belirlemeniz olacaktır, okulu değil.

Barış TOPÇU
Boğaziçi Üniversitesi, Moleküler Biyoloji ve Genetik (İngilizce)

ALKEV’de geçirdiğim akademik süreç boyunca verilen sorumluluklar bizler tarafından zamanında ve eksiksiz yapılırsa kesin bir şekilde kişiyi başarıya götürdüğünü gördüm; bireysel olarak bu konuda çok iyi olmasam da sınıfımda benden sonraki en başarılı öğrenci bu konuda çok özenliydi. O zamandan sorumluluklarıma daha çok dikkat etseydim de bendede aynı alışkanlıklar olsaydı diyorum. ALKEV,  alanında en iyi hocalarla çalışan bir okul ve genç arkadaşlarıma hocalarının gerçekten birer hazine olduğunu söylemek isterim. Sosyal konulara gelirsek okulumuzun kendi gençlik festivali vardı; aralarında güzel sanatlar, düşünce, spor kulüpleri gibi aktif çalışan ders dışı etkinlikleri de hakkı verilerek yapılırdı.

ALKEV’de öğrendiğim Almanca açıkçası hiç ummadığım yerlerde kolaylık sağladı, özellikle sosyal ilişkiler konusunda yabancı öğrencilerle daha kolay iletişim kurmamı sağladı. Aynı zamanda Erasmus’a giderken dil diploması isteyen üniversiteler için direk okuldan aldığım DSD diplomamı sunmam yeterli oldu. Gelecekte de yüksek lisans ya da doktora başvurularımda dil şartını direk sağlamış bulunuyorum.

Mezun olduktan sonra başka okullara giden arkadaşlarımı görünce anladım ki ALKEV’de aldığımız dil eğitimi Türkiye’de verilen en iyi dil eğitimlerinden biri.

Beyza BAYKAN
İTÜ, Kimya Mühendisliği

ALKEV yolculuğum 6. sınıfta başladı ve liseyle birlikte devam etti. ALKEV’de geçirdiğim yoğun akademik süreç bana belirli bir çalışma disiplini kazandırdı ve problem çözme becerilerimi geliştirdi. Buradan almış olduğum dil eğitimleri, katılmış olduğum çeşitli aktiviteler ve projeler de hayatımın birçok alanında bana kolaylık sağladı. Özellikle çeşitli öğrenci kulüpleri sayesinde farklı ilgi alanlarımı ve yeteneklerimi keşfedebilmiş olmam ALKEV’in hayatıma kattığı en önemli şeylerden bir tanesidir. Lisedeki ders içeriklerinin yanında derslerin işleniş tarzı üniversite hayatına daha kolay adapte olmamı sağladı. Okulumun bana kazandırmış olduğu çalışma disiplini üniversitede karşılaştığım zorluklar karşısında nasıl bir yol izlemem gerektiği konusunda bana yardımcı oldu.

Teknik üniversitede aldığım mühendislik eğitimi hem okurken hem ileride çalışırken liseden gelen Almanca eğitimime sıklıkla başvurmama sebep olacak çünkü üniversitedeki yoğunluk içerisinde dil öğrenmeye sıfırdan başlamak benim için biraz zor. Almancayı üniversiteden önce ALKEV’de öğrenmiş olmak bana büyük bir avantaj sağladı.

İdil ŞAHİN
İstanbul Bilgi Üniversitesi, Psikoloji

Lise hayatım boyunca fazlasıyla güzel ve verimli vakitler geçirdim. Tüm öğretmenlerim her zaman bana destek oldular. Bazen çok zorlandığım oluyordu. Bu zamanlarda tüm hocalarım benim hep yanımda oldu. Lise hayatımın sosyal olarak bana katkıları çok fazlaydı. Şu an üniversitede sahip olduğum özgüveni lisede edindim. Katıldığım kulüpler, yer aldığım sosyal çalışmalar ve özellikle katıldığım değişim programı sayesinde özgüvenimi geliştirdim ve bunun birçok şeyi öğrenmeme büyük katkısı oldu.

Öğretmenlerimin, tercihlerimde de üniversite başarımda da büyük etkileri oldu. Hepimize hedef belirlememizi istediklerinde ‘başaramayacağım, oraya girmem mümkün değil’ diyerek söylemiştim hedefimi. Öğretmenlerim hep başarabileceğime inandırdı beni ve ben baştan beri hedeflediğim üniversiteyi ve bölümü kazandım. Aynı zamanda akademik olarak da çok büyük bir katkısı oldu. Lisede aldığım psikoloji dersi ile şu an okuduğum bölümün temellerini atmış oldum. Üniversitedeki ilk yılımda okulda öğrendiklerimin bana inanılmaz desteği oldu.

Her zaman dil öğrenmeyi çok sevmişimdir. Şu anda da üniversitede olabildiğince farklı diller öğrenmeye çalışıyorum. Lisede Almanca öğrendiğim için çok memnunum. Almanca bilgimin ileride profesyonel yaşamıma çok faydası olacağını düşünüyorum. Olabildiğince fazla dil bilmenin mesleğime çok katkısı olacağına inanıyorum.

Melisa BAYKUT
Julius Maximilians Universität, Würzburg/Deutschland, Political and Social Studies & Anglistik/Amerikanistik

Lisenin son iki senesi, birçok diğer öğrenci gibi, benim de ağırlığı üniversite planlarına ve bu yönde çalışmalar yapmak ile geçti. Dolayısıyla, Almanya’da bir üniversite okumak hedefi ile yabancı dil en çok önem verdiğim kısım oldu. Okuldaki derslerin yanı sıra kendi özel hayatımda da hem Almanca hem de İngilizceye oldukça yer verdim ve yurtdışına gitmeye hazırlandığım bu süreçte adaptasyon sürecini kolaylaştırabilmek için pratiği elden bırakmadım. Şu anda da görebiliyorum ki, dile verdiğim bu önem yerleşme ve alışma sürecimi epey hızlandırdı.

Akademik sürecimin büyük bir çoğunluğu özellikle lisenin son iki senesinde YKS ve DSD sınavlarına hazırlıkla geçti. Sosyal aktiviteler açısından dans kulübüne katıldım on birinci sınıfta. Doğrusunu söylemek gerekirse bunun tek nedeni, akademik açıdan aldığım yükün bir kısmını bu vesile ile rahatlatıp, biraz egzersiz yapabilmekti. Şahsen, MUN vb. yoğun çalışma getiren kulüplere lisenin ilk iki senesinde, daha çok boş vaktimin olduğu zamanlarda yer verdim. Böylelikle bu kulüplerin de tadını çıkarabilmiş, katıldığım sosyal aktiviteler ile özgeçmişimi süsleyebilmiş oldum.

Yurt dışında üniversite okuma hedefi olan arkadaşlarıma en büyük tavsiyem hayallere dalmadan önce kendilerine gerçekçi bir tablo hazırlamaları ve benim de yaptığım gibi kendi kriterlerine uygun bir eleme yaparak gönüllerine en uygun hedefleri belirlemeleridir.

Nehir ACIPAYAMOĞLU
Koç Üniversitesi, İşletme

ALKEV Özel Anadolu Lisesi öğrencisi olduğum dönemde çok fazla etkinlikte görev aldım. Hazırlıkta ve 10. sınıfta iki kere Almanya’daki kardeş okulumuz ile değişim programına katıldım. Bu sayede Alman kültürünü yakından tanıdım, yabancı arkadaşlar edindim ve dilimi geliştirdim. Sosyal etkinlik olarak şiir dinletilerinde piyano çaldım, Grease müzikaline katıldım. ALKEV’de voleybol kulübündeydim, kendimi geliştirerek şu an üniversitemde de takıma seçildim.

Dersler konusunda hocalarımdan çok destek aldım. ALKEV’de aldığım eğitim, iyi bir üniversiteye ve iyi bir bölüme girmemi sağladı. Okulda hafta içi yaptığımız derslerin dışında, okul sonrası yaptığımız çalışmalar, hafta sonu dersleri ve düzenlenen üniversiteye hazırlık kampları hem kişisel gelişimimde hem de akademik gelişimimde etkin rol oynadı. Lisede öğrendiğimiz bazı konuları şu an üniversitede, bölümümde görüyorum. Yaptığımız bu ek çalışmalar kısaca bana üniversite hayatımda da kolaylık sağladı.

Yaren ASLAN
Leibniz Universität, Hannover/Deutschland, Chemie

ALKEV’de okuduğum süreçte birçok etkinlikte görev aldım. Bana en çok yarar sağlayan etkinliklerin başında  Almanya’da kardeş okulumuzla yaptığımız değişim programı ve iki sene boyunca yer aldığım Destination Imagination (DI) kulübü gelmektedir. Bunlar sayesinde farklı kültürleri yakından tanıma imkanım oldu. Ayrıca takım ruhuyla birlikte organize olup disiplinli çalışma özelliğini bu kulüp sayesinde kazandım.

Üniversite hazırlık sürecinde de okul sonrası yaptığımız etütler, hocalarımızın yapmış olduğu bire bir mentörlükler ve bizleri her açıdan motive etmeleri başarılı olmamızı ve kendimize güvenmemizi sağlayan en önemli etkenlerdir.

Üniversite yerleştirme sonucum geldikten sonra  ALKEV Yurt Dışı Üniversite Danışmanlığı ile tüm evraklarımı üniversitelere yollayıp başvurumuzu gerçekleştirdik ve ilk kabulüm de en çok istediğim okuldan gelmişti. Öncellikle elinizde DSD II dil diplomanızın  ve üniversite yerleştirme sonucunuzun olması gerekiyor ama bunlara artı olarak  katıldığınız etkinlikleri ve yaptığınız çalışmaları da güzel bir CV haline getirip iyi bir motivasyon mektubu da yazmalısınız. Bu konularda da okulumdan aldığım destek süreçlerimi sağlıklı bir şekilde yürütmeme ve istediğim şekilde sonuçlandırmama imkan sağladı.

Zübeyde İrem AYDIN
Bahçeşehir Üniversitesi, Mimarlık (İngilizce)

ALKEV’in  bize sağladığı programlar diğer okulların aksine sadece akademik anlamda değil kişisel gelişimimiz adına da çok etkiliydi. Dönüp baktığımda sosyal bir lise hayatı geçirdiğimi söyleyebilirim; mezun olana kadar voleybol takımında kaptanlık yaptım, piyano çaldım, arkadaşlarımla birlikte münazara kulübünde yer alıp yarışmalara katıldık, bunun yanı sıra o zamanlar Nazan Moroğlunun da destekçisi olduğu Kadına Şiddete Hayır kampanyasında başka okullara konuşma yapmaya gittik, şiir dinletilerinde görev aldım ve Almanca seviyemi geliştirmek adına değişim programına katılıp düzenlenen gezilerde hem eğlendim hem de kendime bir şeyler kattım. Bunları yaparken tabii ki akademik hayatımı aksatmadım, DSD II diplomasını alarak yurt dışında okuma imkanına eriştim ve hem akademik hem de sosyal anlamda eriştiğim bu seviyeler üniversite hayatımda birçok kapının kolayca açılmasını sağladı. Bu yüzden ALKEV Özel Anadolu Lisesini, hayatımdaki en özel ve önemli şeylerden biri olarak tanımlayabilirim.

Kendi adıma rahatlıkla söyleyebilirim ki ALKEV’de geçirdiğim 10 yıl hayatımın en güzel serüveni oldu. Şimdi okuluma dönüp baktığımda ağladığım veya kahkahalar savurduğum köşeleri değil de beni ben yapan bir bütünü görüyorum. Çok sağlam temeller üzerine kurulan arkadaşlıklarımı, yeri geldiğinde bana annelik-babalık yapan hocalarımı, heyecanlarımı ve korkularımı görüyorum. Her birinizin de en az benim gibi güzel tecrübeler yaşayacağına eminim çünkü ALKEV’de öğrenci olmak gerçekten çok özel hissettiren bir durum. Siz de buraya sadece bir eğitim kurumu olarak bakmayıp kendinizi geliştirmeye ve güzel vakit geçirmeye odaklanırsanız lise hayatınızın çok keyifli geçeceğine emin olabilirsiniz.