MENÜ

Anaokulunda Gems Aktiviteleri – Nisan 2015

Anaokulunda Gems Aktiviteleri

KELEBEKLER” “UĞURBÖCEKLERİ” “FİLLER VE YAVRULARI”

Anaokulunda Gems Aktiviteleri

GEMS NEDİR?

Okulumuzda öğrencilerimizin fen ve matematik bilimlerindeki temel bilimsel kavram ve yöntemleri anlamalarını ve bu bilimlere karşı olumlu bir tutum edinmelerini sağlamak, bunun yanı sıra bağımsız öğrenen ve eleştirel düşünebilen bireyler yaratmak, böylelikle öğrencilerimizin eğlenerek öğrenmelerini sağlayarak fen ve matematik alanlarındaki başarılarını artırmak en büyük görevlerimizden biridir. Bu amaçla farklı eğitim sistemlerini incelemekte ve öğrencilerimiz için yararlı olacağını düşündüğümüz eğitim programlarını programımıza entegre etmekteyiz.

GEMS aktivitelerine de bu amaçla programda yer verilmektedir. ‘Fen ve Matematikte Büyük Gelişmeler’ olarak çevrilen GEMS; heyecan verici, etkili, fen ve matematik etkinliklerini sınıflara taşıyan kaliteli ve esnek bir ders programıdır.

PROGRAMIN TEMEL AMACI

• Yeni bilgi ve fikirler oluşturmaları
• Hayat boyu bu becerileri kullanmaları
• Sosyal ilişkiler
• Gözlem

GEMS eğitimi ilişki kurabilme, düzenleme, ifade etme, deneyler yapma, bilinçli tahminlerde bulunma, uygulama, karşılaştırma yapma, gözlem yapma gibi bilimsel beceri süreç kazanımlarını destekler nitelikte hazırlanmıştır.

Çalışmalarımızda miktar (azlık – çokluk) , sayı, zaman, boyut, 5 duyu, şekil ve yer-yön-konum gibi kavramlara sıklıkla yer verilmektedir.

3-4 YAŞ GRUPLARI GEMS UYGULAMALARI

3-4 Yaş sınıflarında 2014-2015 eğitim-öğretim yılında; Penguenler, Kelebekler ve Grup Çözümleri GEMS uygulamalarını ele alınmıştır.

KELEBEKLER

AKTİVİTE 1. KELEBEKLERİ TANIMA

“Kelebekler hakkında neler biliyoruz?” çalışmasıyla başlayarak, kelebekleri tanıdık.


* Kelebeğin parçalarını inceledik ve kaç tane kanat-bacak-antene sahip olduklarını kelebek puzzle yaparak öğrendik.


* Kelebek dansını yaptık.
AKTİVİTE 2. BİR KIR YARATMAK


* Simetri çalışması ile kelebeklerimizi yaptıktan sonra, Çiçekler ve çimenler yaparak, kelebekler için kır yarattık.


* Hepimiz birer kelebek olduk ve rengarenk kanatlarımız ile çiçek aramaya çıktık.


* Yolunu kaybetmiş büyük-küçük-orta boy kelebekleri çiçeklere götürerek ve Benekli kelebeğin bahçesini ziyaret ederek çeşitli matematik ve çizgi çalışmaları yaptık.
AKTİVİTE 3. KIRDA KUŞLAR VE KELEBEKLER


* Karnı aç kuştan kelebeklerin “kamuflaj” yöntemi ile korunduğunu öğrendik.
AKTİVİTE 4. DOĞADA KELEBEKLER


* Farklı teknikler ile kendi kelebeğimizi oluşturduk, kopyalama ve tamamlama çalışmaları ile de bilgilerimizi kağıda döktük.


* Kelebeğin yaşam döngüsünü inceledik, hikayeler dinledik.


* Kelebeğin önce tırtıl olduğunu ve yaprak yemeyi çok sevdiğini öğrendik.


* Minik bir yumurtadan karnı aç bir tırtıl çıktı ve bir sürü şey yiyerek karnını doyurdu sonra kendine bir koza yaptı ve uyudu. Bir süre sonra çıtır çıtır sesi ile kozadan kelebek çıktı dramatizasyonun da hem çok eğlendik hem de öğrendik.

ÇALIŞMA İLE ELDE ETTİĞİMİZ KAZANIMLAR

3-4 yaş grubu sınıflarında uygulanan “Kelebekler” GEMS aktiviteleri ile çocuklarının; araştırma-inceleme-gözlem yapma teknikleri ile bilgi toplama, karşılaştırma yapma, benzerlik ve farklılıkları keşfetme, kopyalama, tamamlama, simetri kavramı, tahminde bulunma, olay sıralama, sayı kavramı konularında gelişim gösterdikleri gözlemlenmiştir.

4-5 YAŞ GRUPLARI GEMS UYGULAMALARI

4-5 Yaş sınıfları olarak 2014-2015 eğitim-öğretim yılı; Yumurtalar, Ağaçevler, Uğurböcekleri ve Arılar GEMS uygulamaları ele alınmıştır.

AKTİVİTE 1. UĞUR BÖCEKLERİNİ TANIMA


* Uğurböceklerini tanımak


* Simetri ve Ben etkinliği ile uğur böceği ve kendi vücudumuzdaki simetriyi keşfettik, simetri kavramını öğrendik.


* Kendi Uğurböceği modelimizi oluşturduk.


* Uğur böceği koruması ve savunma dramasını yaptık.
AKTİVİTE 2. YAPRAK BİTİ YİYEN UĞURBÖCEKLERİ


* Canlı yaprak bitlerini ve uğur böceklerini inceledik.


* Yaprak evler ve kağıttan yapraklar oluşturduk.


* Yaprak biti yaptık.
AKTİVİTE 3. YUMURTALAR VE YAVRU UĞURBÖCEKLERİ


* Uğurböceği yumurtaları ve yumurta bırakma draması yaptık.


* Yavru uğurböceklerini tanıdık.
AKTİVİTE 4. UĞURBÖCEĞİ PUPASI VE YAŞAM DÖNGÜSÜ


* Uğurböceği pupasını tanıdık.


* Uğur böceği yaşam döngüsünü inceledik.
AKTİVİTE 5.UĞURBÖCEKLERİ PORTAKAL AĞAÇLARINI KURTARIYOR.


* Uğur böceklerini ve ağaçlara zarar veren böcekleri öğrendik.
* Uğurböcekleri ağaçları nasıl kurtarıyor? Gözden geçirdik.
***************************************

4-5 Yaş Sınıflarımızda uygulanan GEMS “Uğur böcekleri” aktiviteleri ile öğrencilerimizde; Modelleme, karşılaştırma, tahminde bulunma, sıralama, ilişki kurma ve simetri ile ilgili sezgisel anlayış kavramlarının kazandırıldığı gözlemlenmiştir.

HAZIRLIK SINIFLARI GEMS UYGULAMALARI

Hazırlık sınıfları olarak 2014-2015 eğitim-öğretim yılı; Hazine Kutuları, Filler, Sıvıları Keşfedelim, Karıncalar, Kurbağa Matematiği GEMS uygulamaları ele alınmıştır.

FİLLER VE YAVRULARI

AKTİVİTE 1: FİLLERİ TANIMA


* Filler Hakkında Bildiklerimizi Resimledik. * Asya ve Afrika Fillerini Tanıdık.
AKTİVİTE 2: FİL BURNUNU TANIYALIM

* Fil maskelerimizi oluşturduk ve “Şaşırtıcı Hortumlar” adlı dramayı canlandırdık.

AKTİVİTE 3: FİL KULAKLARI HAKKINDAKİ HERŞEY

Fillerin kulaklarında çizgiler olduğunu ve bizim parmak izlerimiz gibi onların kulaklarındaki çizgilerin de kendilerine özgü olduğunu öğrendik.


* “Benzersiz Kulaklar” çalışmasını gerçekleştirdik.
AKTİVİTE 4: FİLDİŞİ “Devasa Dişler”


* Fildişleri ne kadar uzun diye merak ettik ve çeşitli ölçme çalışmaları yaptık.
AKTİVİTE 5: FİL KUKLALARI / HİKAYE SIRALAMA


* “Fil parmak kuklaları yaptık ve filler neyle beslenir?” sorusunu cevapladık. Hikaye sıralama çalışması yaparak kendi fil hikayemizi oluşturduk.
AKTİVİTE 6: FİLLERİN AİLELERİ


* Kendimizi anne/yavru fil ile karşılaştırdık.
AKTİVİTE 7: AYAKLARI ÖLÇME


* Önce yavru ve anne filin ayaklarını karşılaştırdık sonra kendi ayak izimizle yavru/anne ayak izini ölçerek karşılaştırdık son olarak da filin ayak alanını çeşitli nesnelerle ölçme çalışmaları yaptık.
AKTİVİTE 8: MUHTEŞEM FİLLER


* Asya Afrika Fillerini tanıdık.
AKTİVİTE 9: İLETİŞİM


* Fillerin nasıl iletişim kurduğunu öğrendik.
***************************************

Filler ve Yavruları GEMS aktiviteleri ile;
Gözlem yapabilme, iletişim kurmanın önemini kavrama, standart ve standart olmayan nesnelerle ölçüm yapma, karşılaştırma, tahminde bulunma, miktar, boyut kavramları ile ilgili bilgi ve becerilerimizi geliştirdik.