MENÜ

Matematik Kesirler Tiyatrosu – Ocak 2019

“Kesir Problemleri” konusunda kalıcı anlamayı sağlamak için yaptığımız sınıf içi etkinliğimizde 5. sınıf öğrencilerimiz 2 ya da 3 kişilik gruplar halinde günlük hayatta karşılaştıkları bir kesir problemini önce hikayeleştirdiler. Sonra da senaryosunu yazdıkları kesir problemini sınıfta arkadaşlarına sahnelediler. Evden getirmiş oldukları küçük aksesuarlarla zenginleştirdikleri tiyatro oyunlarında, onları izleyen arkadaşlarına kesir problemini canlandırarak sorularını sordular. İzleyen sınıftaki diğer öğrenciler de hem soruyu cevaplandırdılar hem de içinde matematik olan eğlenceli tiyatrolar izlemiş oldular. Bu etkinliğimizle, matematik dersimizde hikayeleştirme yapmanın yanı sıra, öğrencilerimizin problem kurma ve çözme becerilerini de geliştirmiş olduk.